#Bakłażanowelove

Warzywo, które okazuje się 100% owocem a dokładniej jagodą!

Dlaczego warto włączyć bakłażana do swojego menu?
ma mało kalorii – do 24 kalorii w 100g; w 90% składa się z wody
wspomaga układ trawienny przez dużą zawartość błonnika
ma działanie antyoksydacyjne czyli zapobiega wielu chorobom
posiada właściwości moczopędne i rozkurczowe
bogaty w fosfor, wapń, potas
skuteczny afrodyzjak 💜

Bakłażan nie jest jednak dla wszystkich:
są ciężkostrawne; wysoka zawartość błonnika może być problematyczna dla osób z wrażliwym układem trawiennym
niezalecane dla chorych na reumatyzm, kobiet w ciąży i dzieci
jako roślina psiankowata nie jest zalecana dla osób z chorobami autoimmunologicznymi i osłabionym systemem odpornościowym.

Lubicie bakłażany? W jakich daniach najbardziej? Ja najbardziej w leczo 😋. Fakt, akurat leczo dla insulinoopornych nie jest najlepszą opcją ALE jeśli dodamy zdrowy tłuszcz np. łyżkę oleju lnianego czy oliwy z oliwek i pestki słonecznika/dyni to obniżamy wysoki indeks glikemiczny warzyw po takiej obróbce termicznej.
Enjoy!

P.S. Może bakłażan nie jest w czołówce warzyw które są skarbnicą witamin i różnych składników mineralnych ale to co ważne w sposobie odżywiania to różnorodność dlatego warto wrzucać nowe produkty na talerz.

Daj znać, że jesteś!

By | 2019-09-30T22:59:17+02:00 23 lipca , 2019|Dowiedz się więcej|